Man NG313

Man NG313
W roku 2000 ogłoszony został przetarg na zakup 10 sztuk autobusów przegubowych niskopodłogowych. W związku z tym w grudniu 2000 roku na linii 128 można było spotkać testowy wóz typu Man NG313. W roku 1999 firma MAN za model NG313 otrzymała tytuł "Autobusu roku 1999" a w roku 2000 medal "Złotych Kół Komunikacji Miejskiej" na V Wystawie Komunikacji Miejskiej. Pierwszy krakowski NG313 pojawił się na krakowskich ulicach w lutym 2001 roku. Krakowski przewoźnik zakupił łącznie 10 sztuk tego modelu. Autobus ten jest całkowicie niskopodłogowy. MPK poprzestało na zakupie jedynie 10 sztuk tych autobusów, ze względu na bardzo wysokie koszty eksploatacji tych pojazdów. Wszystkie Man-y stacjonują w zajezdni Bieńczyce i posiadają numerację począwszy od BM7xx.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentMaschinenfabrik Augsburg-Nürnberg Aktiengesellschaft "MAN AG"
Długość17950 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2758 mm
Roztaw osi5105/6770 mm
Masa własna15600 kg
Ilość miejsc175
Ilość miejsc siedzących48
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/340/340/340 mm
SilnikMAN D2866 LUH 26
Skrzynia biegówZF 5 HP 590
Prędkość max.75 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
200110BM701-BM710--10
2002----10
2003----10
2004----10
2005----10
2006----10
2007----10
2008----10
2009----10
2010----10
2011----10
2012----10
2013----10
2014----10
2015----10
2016--3BM707, BM708, BM7107
2016--3BM703, BM704, BM7194

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


BM 701


BM 702


BM 703


BM 704


BM 705


BM 706


BM 707


BM 708


BM 709


BM 710


POZ P724

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne