Mercedes-Benz Conecto G

Mercedes-Benz Conecto G
Mercedesy Conecto G zakupione zostały przez firmę Mobilis w 2014 r. na potrzeby obsługi nowych linii zgodnie z umową z ZIKiT Kraków. Nowe pojazdy zostały dopasowane wielkością oraz wyposażeniem do wymagań stawianych przez operatora i przeznaczono je do obsługi linii o największym natężeniu (linie 152, 159, 178, 352 i 502). Pojazdy zostały wyprodukowane w jednej z fabryk firmy Mercedes-Benz w Turcji. Autobusy wyposażono silniki spełniające wymogi Euro 6 oraz nowoczesne skrzynie biegów Voith. Wszystkie pojazdy otrzymały nowy wzór malowania według tzw. Księgi Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Zakupiono łącznie 38 sztuk tego typu pojazdów i nadano im numerację z zakresu #MC301-MC338.
Jeszcze przed rozpoczęciem nowego kontraktu pod koniec 2013 r. firma Mobilis testowała pojazdy przegubowe celem wybrania odpowiedniego modelu dla Krakowa. Wśród nich był Mercedes Conecto G a także SOR NB18 CITY i Scania CN320UA CityWide. Wóz ten można po raz kolejny oglądać na ulicach Krakowa. Wszystko to ma związek z wypadkiem jaki miał miejsce w Słowenii, podczas podróży paru sztuk zamówionych, nowych Conecto G (z fabryki w Turcji do Polski). Wówczas poważnemu zniszczeniu uległo parę sztuk pojazdów. Z tego względu do połowy 2014 r. do Krakowa dostarczono 33 z 38 zamówionych sztuk Conecto G. W celu choć częściowego uzupełnienia braków, właściciel marki Mercedes-Benz firma EvoBus dostarczyła 3 pojazdy na zastępstwo, dwa Conecto G (#MC334, #MC335) i jeden O530G Citaro C2 (#MC336) (wozy testowe EvoBus). Jesienią 2014 r. dotarło pięć brakujących autobusów.
Latem 2016 roku w związku ze zwiększeniem ilości pracy przewozowej wykonywanej przez firmę Mobilis dokupiono kolejne 9 autobusów tego typu, które otrzymały numery #MC339-MC347.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentMercedes-Benz Türk A.Ş.
Długość17 940 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3076 mm
Roztaw osi5845/5990 mm
Masa własna16625 kg
Ilość miejsc178
Ilość miejsc siedzących37
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/340/340/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMB OM470LA
Skrzynia biegówVoith D 864.6
Prędkość max.80 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
201440MC301-MC333, MC3341), MC3352), MC334'', MC335'', MC336, MC337, MC3382MC3341), MC3352)38
2015----38
20169MC339-MC347--47
2017----47

1) - Pojazd tymczasowy, ex. autobus testowy #MM999.
2) - Pojazd tymczasowy.

zdjęcia


Stanowisko kierowcy


Wnętrze pojazdu


MC301


MC302


MC303


MC304


MC305


MC306


MC307


MC308


MC309


MC310


MC311


MC312


MC314


MC315


MC316


MC317


MC318


MC319


MC320


MC321


MC324


MC326


MC328


MC329


MC330


MC331


MC333


MC334


MC335


MC336''


MC338


MM999

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne