SOR NB18 CITY

SOR NB18 CITY
W maju 2013 roku w Krakowie pojawił się czeski autobus SOR NB18 City. Pojazd ten użyczony został przez producenta, firmę SOR Libchavy s r.o. krakowskiemu oddziałowi firmy Mobilis na testy. Został zaprezentowany w dniu 14.05.2013r. o godzinie 13:00 na pętli Czerwone Maki a w następnych dniach kursował na liniach 152 i 178. Opisywany model SOR NB18 to fabryczny autobus, wykorzystywany m.in. do testów i na wystawy. Wcześniej kursował liniowo po Bratysławie (stąd numery taborowe 1859), gdzie skierowany został jako autobus zastępczy. Charakteryzuje się imponującą długością - 18,75m (czyli o 75 cm więcej niż posiadają tradycyjne autobusy przegubowe) i pięcioma parami drzwi dzięki którym powinien ulec skróceniu czas niezbędny na postój i do wymiany pasażerów na przystanku. Pomimo większej długości i ilości drzwi może zabrać podobną ilość pasażerów co klasyczny 18-metrowy autobus. NB18 wyposażony został w silnik Iveco Cursor oraz skrzynię biegów ZF Ecomat.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSOR Libchavy s r.o.
Długość18750 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość2750 mm
Roztaw osi6180/6570 mm
Masa własna14500 kg
Ilość miejsc161
Ilość miejsc siedzących44
Wysokość podłogi I/II/III/IV/V drzwi320/320/320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikIveco Cursor F2BE3681B
Skrzynia biegówZF Ecomat 6HP 604C
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


1859

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne