Volvo 7900 Hybrid

Volvo 7900 Hybrid
Na początku grudnia 2019 roku sprowadzono od producenta autobus Volvo 7900 Hybrid. Pojazd wyprodukowany został w 2014 roku i od tego czasu zdążył kursować niemal w całej Polsce. Do Krakowa został sprowadzony na wynajem długoterminowy w celu obsługi tymczasowej bezpłatnej linii 773 kursującej na trasie Skawina - Korabniki. Linia uruchomiona została na zlecenie Gminy Skawina w ramach projektu Interreg CE Low Carb, finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Autobus napędzany jest spalinowym silnikiem Volvo D5K o mocy 177 kW, z normą Euro 6, sprzężonym z silnikiem elektrycznym typu I-SAM o mocy 120 kW. Na wyposażeniu są również baterie, które ładują się podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego. Pojazd otrzymał barwy na zbliżone do tych, jakie posiadają przegubowe Volvo 7900A Hybrid. Autobus przydzielono do zajezdni Wola Duchacka, gdzie otrzymał numer taborowy #DH409.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentVolvo AB
Długość12134 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3280 mm
Roztaw osi5950 mm
Masa całkowita18000 kg
Ilość miejsc79
Ilość miejsc siedzących31
Wysokość podłogi I/II/III drzwi250/250/250 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikVolvo D5K
Silnik elektrycznyVolvo I-SAM
Skrzynia biegówVolvo I-Shift
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


DH409

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne