pętle tramwajowe C

CEMENTOWNIA PLESZÓW
patrz: PLESZÓW


CICHY KĄCIK

Wcześniejsze nazwy: MAŁE BŁONIA, PARK JORDANA

Początkowo w rejony Błoń prowadziła linia wąskotorowa. Końcówki stopniowo przesuwano z okolic ulicy Oleandry aż po ulicę Piastowską, zmieniając również nazwy końcówek (Park Jordana, Małe Błonia, Cichy Kącik). Pierwsza końcówka powstała już na początku 1902 roku pod nazwą Park Jordana i funkcjonowała w okolicy ul. Oleandry do roku 1937. W tym samym roku utworzono nową końcówkę już pod nazwą Małe Błonia. Końcówka ta funkcjonowała do 1953 roku. W latach 1953-1954 linia przebudowana została na linię normalnotorwą. Wybudowano wtedy również pętlę przy ulicy Piastowskiej (obecna pętla znajduje się w tym samym miejscu), początkowo pod nazwą Małe Błonia a od 1967 roku pod nazwą Cichy Kącik. W roku 2004 przebudowano istniejącą pętlę (zdjęcia 1, 2, 3 i 4) wraz z pętlą autobusową (zdjęcia 5 i 6).

Obecnie kursujące linie:
20

Linie kursujące na pętlę:
0 (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1952-1953),
2 (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1952-1952),
4 (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1902-1952),
0 (1953-1959),
0 /nocna/ (1957-1959),
8 (2012-2013),
12 (2010-2011),
15 (1984-2012),
17 (1959-1986),
17 /nocna/ (1959-1986),
18 (1959-2012),
18 /nocna/ (1959-1959; 1973-1973),
20 (od 2013),
D /nocna/ (1957-1957);

Zdjęcia:

CMENTARZ RAKOWICKI

Wcześniejsza nazwa: RAKOWICE, RAKOWICE CMENTARZ, CMENTARZ RAKOWICKI

Pierwsza końcówka (mijanka) w rejonie Cmentarza Rakowickiego powstała w roku 1934 w rejonie głównej bramy cmentarza pod nazwą Cmentarz Rakowicki. Tuż przed dniem Wszystkich Świętych 1937 roku otwarto nową pętlę parę metrów za dotychczasową końcówką. W roku 1945 zmieniono nazwę pętli na Rakowice Cmentarz. Zaledwie po 6 latach nazwę ponownie zmieniono, tym razem na Rakowice. Ta ostatnia nazwa funkcjonowała do roku 1989, kiedy powrócono do pierwotnej nazwy Cmentarz Rakowicki (zdjęcie 1). Obecna pętla przy skrzyżowaniu ulic Rakowickiej i Grochowskiej wyremontowana została w roku 2006 przy okazji przebudowy ulicy Rakowickiej (zdjęcia 2, 3, 4, 5 i 6).

Obecnie kursujące linie:
2

Linie kursujące na pętlę:
2 (1936-1952; 1959-1998; od 1999),
2 /nocna/ (1959-1986),
7 (1946-1947),
8 (1934-1936),
8 Linia tylko dla Niemców (Nur für Deutsche) (1941-1944),
10 (1952-1953),
11 (1953-1998; 2000-2006; 2008-2010),
11 /nocna/ (1961-1976),
12 (1953-1999),
12 /nocna/ (1957-1981),
17 (1959-1959),
29 (2008-2009),
32 (2005-2006),
A /nocna/ (1948-1957);

Zdjęcia:

CZERWONE MAKI
patrz: CZERWONE MAKI P+R


CZERWONE MAKI P+R

Pod koniec 2010 roku rozpoczęto budowę linii tramwajowej wzdłuż ulic Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego, od ul. Brożka po ul. Czerwone Maki. Inwestycję podzielono na etapy. Jako pierwszy wykonano odcinek do ul. Gronostajowej (uruchomiony w dniu 29.12.2011r.), który zakończono tzw. mijanką, na którą skierowano tramwaje dwukierunkowe. Między czasie trwały nadal prace nad budową torowiska w II etapie czyli wzdłuż ul. Bobrzyńskiego. Linia zakończona została pętlą tramwajowo-autobusową zlokalizowaną na przeciw os. Europejskiego (po drugiej stronie ul. Bobrzyńskiego jak dotychczasowa pętla autobusowa, wówczas nosząca nazwę Kampus UJ). Całą trasę uroczyście otwarto 16.11.2012 roku. Skierowano tu linie 11 (dotychczas kursującą do Łagiewnik), 18 (dotychczas kursującą do tymczasowej końcówki Ruczaj), 23 (dotychczas kursującą do Borku Fałęckiego) i nową linię nr 52 (powstałą na bazie linii 12).

Obecnie kursujące linie:
11, 18, 23, 52, 62

Linie kursujące na pętlę:
11 (od 2012),
18 (od 2012),
23 (od 2012),
52 (od 2012),
62 (od 2013);
Zdjęcia:
-