Autosan A0808MN SanCity

Autosan A0808MN
Na przełomie marca i kwietnia 2009 roku na testach pojawił się autobus Autosan A0808MN SanCity. Pojazd ten praktycznie niczym, nie różni się od kursujących już po Krakowie, wozów Jelcz M083C Libero. Konstrukcja pojazdu oparta została na prototypie Autosana A613MN Mini, który w roku 2000 został zbudowany w oparciu o podwozie Csepel 613. W roku 2002 zakłady z Sanoka powróciły do pomysłu budowy autobusu typu mini, kiedy to zaprezentowano model A0808MN Koliber. Po 3 latach projekt nowego mini busa trafił do Jelcza gdzie otrzymał oznaczenie M083C Libero. Po problemach finansowych firmy Jelcz, dokumentacja autobusu trafiła z powrotem do fabryki Autosana, gdzie pojazd oferowany jest, jako Autosan A0808MN SanCity. Testowany w Krakowie SanCity, wyposażony był w silnik Cummins ISBe4 Euro 4 (identyczny jak w krakowskich Jelczach M083 Libero) oraz w automatyczną skrzynię biegów Allison T280R (w krakowskich Libero skrzynia manualna ZF 6S-700BO). Dodatkowo autobus wyposażony był w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSanocka Fabryka Autobusów "Autosan"
Długość8500 mm
Szerokość2400 mm
Wysokość2630 mm
Roztaw osi4000 mm
Masa własna6900 kg
Ilość miejsc52
Ilość miejsc siedzących16
Wys. podłogi na zwisie przednim340 mm
Wys. podłogi na zwisie tylnym936 mm
Udział procentowy niskiej podłogi60 %
SilnikCummins ISBe4 Euro 4
Skrzynia biegówAllison T280R
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


RSA 37UY

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne